Vysoké Tatry

Túra za pekného počasia ponúka nádherné výhľady na Velickú, Litvorovú dolinu a na viaceré plesá, ktoré sa tu nachádzajú. Poľský hrebeň je dôležité prechodové sedlo, napríklad na Východnú Vysokú vo Vysokých Tatrách, ale môže byť aj konečný cieľ výstupu.

Na trase z Tatranskej Polianky ponúka občerstvenie Sliezsky dom, odkiaľ sa môžeme kochať výhľadmi na Velické pleso a Velický vodopád. Túra môže pokračovať na turisticky sprístupnený tatranský štít Východná Vysoká (2428 m n.m.). Modrá značka pokračuje z Poľského hrebeňa na Zbojnícku chatu.

Samotný výstup na Poľský hrebeň je stredne náročný. Počas stúpania sa tesne pod sedlom nachádzajú exponované miesta. Záverečnú výstupovú trasu zabezpečujú reťaze, kramle a stúpacie železá, ktoré môžu byť v čase snehovej pokrývky namrznuté a ťažšie priechodné. Nad Velickým plesom prechádzame popod skalný prach – Večný dážď, z ktorého stále prší.

Popis trasy z Tatranskej Polianky cez Sliezsky dom

Z Tatranskej Polianky vedie asfaltová cesta až na Sliezsky dom. Ďalej pokračuje turistický chodník okolo Velického plesa, ktorý začne postupne stúpať popri Velickom vodopáde.

Následne prejdeme popod Večný dážď a tu sa nám postupne otvára panoráma Velickej doliny s výhľadom na Sliezsky dom a Velické pleso. Prekonáme stúpanie okolo vodopádu a dostaneme sa na prvý skalný stupeň Kvetnicu. Odtiaľto doľava odbočuje neznačený chodník na Gerlachovský štít, cez Velickú próbu.

Postupne stúpame okolo Dlhého plesa a nakoniec nás čaká najnáročnejší záverečný výstup, v závere doliny cez reťaze a istiace prvky do sedla.

Chodník na Poľský hrebeň okolo Velického plesa

Trasa Tatranská Polianka – Sliezsky dom – Poľský hrebeň – Východná Vysoká

Obľúbený je výstup z Tatranskej Polianky cez Sliezsky dom. Pôjdeme po trase Tatranská Polianka – Sliezsky dom – Velický vodopád – Sedlo Poľský hrebeň (čas výstupu do 4 hod., prevýšenie 1210 m) – zelená značka

Po chodníku na Poľský hrebeň prídeme od Zbojníckej chaty po modrej značke, cez sedlo Prielom, asi za 1:30 hod. Výstup z Poľského hrebeňa na Východnú Vysokú trvá bežne do 45 minút, naviguje žltá značka.

Sezónna turistická uzávera na trase

Turistický chodník zo Sliezskeho domu na Poľský hrebeň a Východnú Vysokú je uzatvorený od 1.11. do 14.6. počas zimnej uzávery Vysokých Tatier.

Reťaze pod sedlom

Parkovanie a verejná doprava

Najbližšie verejné parkovisko v Tatranskej Polianke nad kostolom, alebo na ceste do Velickej doliny pred závorou. Železničná zastávka Tatranskej električky v Tatranskej Polianke a autobusová zastávka Vysoké Tatry, Tatranská Polianka.

Kam v okolí?

Zo sedla pokračuje turistický chodník na Východnú Vysokú. Turisti zo Sliezskeho domu podnikajú výstup s vodcom na najvyšší vrchol Slovenska – Gerlachovský štít (2655 m n. m.). Turistické chodníky pokračujú po tatranskej magistrále, okolo Batizovského plesa, cez Sedlo pod Ostrvou, Popradské pleso a Hrebienok na Skalnaté pleso.

Údaje o čase, dĺžke a prevýšení sú len informatívne. Namerali sme ich na trase Tatranská Polianka – Sliezsky dom – Velický vodopád – Sedlo Poľský hrebeň.