Vysoké Tatry

Ako sa dostať na Skalnaté Pleso? Nachádza sa v nadmorskej výške (1751 m n.m.) a je veľmi vyhľadávanou turistickou lokalitou vo Vysokých Tatrách, najmä pre ľahkú dostupnosť, krásne výhľady a množstvo turistických chodníkov v okolí. Lanovka, ale aj turistická trasa z Tatranskej Lomnice. Naplánujte si túru na Skalnaté pleso.

Okolo plesa prechádza okružný náučný chodník. V blízkosti stanice kabínovej lanovky vybudovali detské ihrisko, Svištiu krajinu pod Lomnickým štítom a ekopark s drevenými sochami.

V súčasnosti aj napriek niekoľkým záchranným akciám pleso vysychá a počas roka má premenlivú vodnú hladinu. Spôsobila to čiastočne výstavba visutej lanovky.

foto: Turisticky.sk

Reštaurácia a kaviareň Panoráma

Pri plese sa nachádza jedna z najvyššie položených reštaurácií na Slovensku, ale aj kaviareň a verejné WC. Platba je možná platobnou kartou. Pred reštauráciou je umiestnená vonkajšia terasa a niekoľko drevených lehátok. Tu si môžete počas túry oddýchnuť a pokochať sa výhľadmi, napríklad na Lomnický štít.

Lanovka na Skalnaté pleso a na Lomnický štít

Najpohodlnejší prístup zabezpečí kabínková lanovka z Tatranskej Lomnice, ktorá vás vyvezie hore za niekoľko minút. Prevádzkovú dobu nájdete TU. Cenník lanoviek pre všetky sezóny overíte na oficiálnej stránke prevádzkovateľa. Ak plánujete návštevu Lomnického štítu, tak na Skalnatom plese je prestupná stanica lanovky.

foto: Shutterstock

Trasa na Skalnaté pleso z Tatranskej Lomnice

Pešia túra z Tatranskej Lomnice vedie popod lanovkou a pokračuje po trase Štart – Pri Skalnatej chate, rázcestie – Skalnaté pleso (čas výstupu do 3 hod., prevýšenie 858 m ) – zelená značka

Varianta v kombinácii s lanovkou zo stanice Štart pokračuje cez Skalnatú chatu, rázcestie – Skalnaté pleso (čas výstupu do 2 hod., prevýšenie 610 m ) – zelená značka

Túra z Hrebienka, okolo Zamkovského chaty

Z Hrebienka, okolo Zamkovského chaty a ďalej po trase Rázc. pri Zamkovského chatePri Skalnatej chate, rázcestie – Skalnaté pleso ( čas výstupu do 2:30 hod., prevýšenie 580 m ) – červená značka

Najťažší, ale zároveň na výhľady príťažlivý chodník z Chaty pri Zelenom plese (Brnčalky) cez Veľkú Svišťovku je na mnohých miestach zaistený reťazami. Trasa Chata pri Zelenom plese – Veľká Svišťovka – Skalnaté pleso (čas výstupu 3 hod., prevýšenie 585 m) – červená značka. Chodník cez Veľkú Svišťovku je uzatvorený od 1.11. do 14.6.

Parkovanie a verejná doprava

Záchytné bezplatné parkovisko v Tatranskej Lomnici, pri údolnej stanici kabínkovej lanovky. Železničná a autobusová stanica v Tatranskej Lomnici.

Webkamera Skalnaté pleso

Aktuálne počasie a poveternostné podmienky si môžete pozrieť naživo cez webkameru.

Kam v okolí?

Pokračujte lanovkou do Lomnického sedla (2190 m n.m.) na prekrásne vyhliadkové miesto. Nachádza sa tu aj tatranská anomália, pretože oficiálny turistický chodník doteraz do Lomnického sedla neotvorili.

Medzi vyhľadávané aktivity patrí aj výlet lanovkou zo Skalnatého plesa na druhý najvyšší vrchol Vysokých Tatier, Lomnický štít ( 2634 m .n.m.). Rezerváciu lanovky odporúčame aj niekoľko dní dopredu.

V blízkosti plesa sa nachádza Skalnatá chata, zídete k nej po červenej značke (smer Hrebienok) asi za 5 minút. Zo Skalnatého plesa môžete zostúpiť do Studenej doliny na Zamkovského chatu. Zo Skalnatého plesa pokračuje turistický chodník cez Veľkú Svišťovku na Chatu pri Zelenom plese (Brnčalku).

Ubytovanie so zľavou vo Vysokých Tatrách

Údaje o čase, dĺžke a prevýšení sú len informatívne. Namerali sme ich na trase Tatranská Lomnica – Štart – Rázcestie pri Skalnatej chate – Skalnaté pleso.

Dĺžka:
Náročnosť stredná
Prístupový bod Tatranská Lomnica, Hrebienok
Turistická značka zelená
Trasa tatranská Lomnica - Štart - Rázcestie pri Skalnatej chate - Skalnaté pleso