Hoblík

Malá Fatra

Na prvý pohľad nenápadný zalesnený kopec, medzi obcami Višňové a Stráňavy v Malej Fatre. Hoblík s nadmorskou výškou 934 metrov vás milo prekvapí skalnými vyhliadkami.

Z Hoblíka sa vám naskytne nádherný výhľad na hrebeň Malej Fatry, kopce Minčol, Valentov diel a Polom. Nachádzajú sa pod ním viaceré jaskyne. Jedna malá je pod skalou, pri parkovisku vo Višňovom. Druhá o niečo dlhšia sa nachádza nad Stráňavskou tiesňavou.

Výstup na Hoblík patrí medzi stredne náročné, po celý čas budete stúpať strmo do kopca. Na vrchole nie je veľa miesta na oddych pre väčšiu skupinu. Nachádza sa tu vrcholová kniha a skutočný stolársky drevený hoblík.

Kúsok pod vrcholom je pekná a priestranná lesná čistinka. Na peknom vyhliadkovom mieste tu vybudovali verejné ohnisko s posedením.

Hoblík
Hoblík – foto: Turisticky.sk

Túra na Hoblík z Višňového

Z Višňového sem bez problémov prídete až po dvoch vychodených lesných chodníkoch. Na vrchol nie je vyznačená turistická značka. Prvý chodník začína hneď na začiatku Višňovskej doliny. Vydajte sa do borovicového lesa, smerom ku stožiaru vysokého napätia a potom pokračujte po chodníku okolo skál až na vrchol Hoblíka.

Druhá možnosť je pokračovať do Višňovskej doliny a asi 500 metrov za rampou odbočiť doľava na prvý lesný chodník. Opäť sa dostaneme do borovicového lesa a chvíľu pôjdeme po cyklotraily prezývanom Anakonda. Po krátkom stúpaní prídeme do sedla, odkiaľ sa vám naskytne výhľad na Stráňavskú dolinu. Odtiaľto pokračujeme doľava lesným chodníkom, ktorý stúpa strmo do kopca. Navedie vás okolo ohniska až na vrchol Hoblíka.

Ferraty pod Hoblíkom

Dobrovoľníci Klubu turistov a horolezcov Javorník vybudovali v roku 2003 dve zabezpečené cesty, využívajúce skalný terén Hoblíka. Slúžia na výcvik členov KST, SHS JAMES, SVTS, príslušníkov ozbrojených síl, polície a záchranárov. Nástup na Ferratu pod Hoblíkom začína TU. Ferrata je verejne prístupná a nie je vhodná pre začiatočníkov.

Parkovanie a verejná doprava

Bezplatné parkovisko na konci obce Višňové, priamo pred rampou do Višňovskej doliny. Počas víkendov a hlavnej turistickej sezóny je kapacitne preplnené. Najbližšia autobusová zastávka Višňové, konečná.

Kam v okolí?

Z Višňového pokračujte po modrej značke na Minčol, z obce Stráňavy pešo, alebo na bicykli na Polom a z Turia na Čipčie.

Údaje o čase, dĺžke a prevýšení sú len informatívne. Namerali sme ich na trase Obec Višňové – Hoblík a späť.